کد مطلب: 22217
  تاریخ انتشار:  1401/08/17 - 16:36


تشکیل "اتحادیه تاب‌آوری در برابر خشکسالی" در COP۲۷

در نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۷ اتحادیه بین‌المللی تاب‌آوری در برابر خشکسالی تشکیل شد.

در نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۷ اتحادیه بین‌المللی تاب‌آوری در برابر خشکسالی تشکیل شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رهبران حدود ۵۰ کشور و سازمان روز گذشته (دوشنبه) اتحادیه بین‌المللی تاب‌آوری در برابر خشکسالی را در نشست COP۲۷ در مصر تشکیل دادند تا به کشورها کمک کنند برای واکنش مناسب در مواجهه با خشکسالی‌های آینده بهتر آماده شوند.

اتحادیه بین‌المللی تاب‌آوری در برابر خشکسالی توسط دو کشور سنگال و اسپانیا شکل گرفته و به عنوان راهکار خاص سازمان ملل برای کنترل پیامدهای تغییرات اقلیمی تشکیل شده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا و "مکی سال"، رئیس جمهور سنگال به طور مشترک اعلام کردند: ماموریت این اتحادیه این است که انگیزه سیاسی ایجاد کند تا زمین در برابر خشکسالی و تغییرات آب و هوایی تاب‌آوری پیدا کند.

"ابراهیم تیاو" دبیر اجرایی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی ملل متحد گفت: خشکسالی یک خطر طبیعی است اما ضرورتی ندارد که منجر به فاجعه انسانی شود. راه حل‌ها در دسترس هستند و میتوان با متحد کردن نیروها برای همکاری، جهانی تاب‌آور در برابر خشکسالی ایجاد کنیم.

اتحادیه بین‌المللی تاب‌آوری در برابر خشکسالی از رهبران می‌خواهد که مقاومت در برابر خشکسالی را در اولویت توسعه و همکاری ملی از جمله تقویت مشارکت سهامداران قرار دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان